FAQs
-
Ik geloof sterk in vroeg beginnen. Hoe sneller kinderen bouwen aan goede leerstrategieën en gezonde gewoontes, hoe krachtiger hun basis wordt voor de rest van hun schoolloopbaan.
Daarom kunnen kinderen al vanaf de lagere school terecht voor individuele ondersteuning. Zodra ouders voelen dat zij en hun kind gebaat zijn bij persoonlijke begeleiding, ben je welkom.Er staat geen bovengrens op leeftijd. Als fan van levenslang leren begeleid ik ook jongeren, studenten en volwassenen die willen ontdekken hoe zij hun brein optimaal inzetten om te studeren, te groeien en te leren.
-
Ja, dat kan zeker zinvol zijn. Goede punten betekenen niet automatisch dat je kind effectieve leerstrategieën gebruikt. Veel leerlingen zwemmen vlot door het lager en middelbaar onderwijs zonder ooit écht te leren leren — tot ze in de derde graad of het hoger onderwijs plots moeite krijgen.
Hoe vroeger jongeren de juiste strategieën en gewoontes aanleren, hoe sterker hun basis. Wachten tot het misloopt kost vaak kostbare tijd. Studiecoaching helpt om die stevige basis nú op te bouwen, zodat je kind klaar is voor alles wat volgt.
-
Bij bijles leer je vakinhoud.
Bij Leerpad leer je hoe je leert: effectieve leerstrategieën, planning, focus, zelfsturing en breinvriendelijke gewoontes.
We vertrekken vanuit het eigen schoolmateriaal, zodat je strategieën meteen toepast in de praktijk. -
We starten altijd met een intake en/of zelfscan.
Daarna volgt een analyse van jouw leergewoontes. Je krijgt meteen bruikbare tips waarmee je thuis aan de slag kan.
Pas daarna volgen live sessies waarin je duurzame studeerstrategieën aanleert. We starten eerst wekelijks en bouwen na verloop van tijd af naar tweewekelijks en maandelijks onderhoud om het effect te blijven behouden. Je krijgt toegang tot de online academie om uitleg van bepaalde strategieën te kunnen herbekijken en templates te kunnen hergebruiken. -
Je krijgt geen extra schooltaken.
Soms vraag ik om iets kleins te testen, zoals een mindmap, flashcards of een planning — maar dat maakt het bestaande schoolwerk net effectiever.
Leerpad dient nooit om de workload te verhogen. -
Er is geen terugbetaling via de mutualiteit voor studie- of leercoaching.
-
Dat verschilt per leerling. Oude gewoontes afleren en nieuwe gewoontes opbouwen kost tijd, en dat tempo is voor iedereen anders.
We starten meestal wekelijks, bouwen daarna af naar tweewekelijks en later naar maandelijks onderhoud. Zo blijft het effect stevig verankerd en dooft het niet snel uit.Tijdens de sessies bied ik zoveel mogelijk waarde en daarnaast krijgt elke leerling toegang tot de online academie om uitleg van strategieën opnieuw te bekijken. Zo groeit de leerling niet alleen tijdens de coaching, maar ook tussendoor op eigen tempo.